Zoek naar categorieën?


Via onderstaande categorieën (zie labels) en posts kan je inzicht krijgen in de wijze waarop de kwantumsprong zich voltrekt.

Voor meer informatie over de kwantumsprong, zie rechter kolom.

Zoek vanaf 23-11-2017 naar categorieën van deze blog (zie labels).
Categorie 1. De toenemende problemen, de naderende apocalyps.
Categorie 2. Het zoeken naar de oplossing van de apocalyps en de daarmee samenhangende problemen.
Categorie 3. De problemen als gevolg van het vrij spel van het ego en het ontbreken van het Zijn.
Categorie 4. Het zoeken naar het Zijn.
Categorie 5. Het ontbreken van het inzicht in het Zijn en de ontwikkeling ervan.
Categorie 6. Het verloren zijn in de oneindige complexiteit van de dualiteit van het ego.
Categorie 7. De instituties kerk, staat en wetenschap in verzet tegen het Zijn.
Categorie 8. Het ontkennen van het bestaan van het Zijn.
Categorie 9. Oproep tot dan wel stap richting zijnsontwikkeling.
Categorie 10. Het erkennen van het bestaan van het Zijn.
Categorie 11. Wetenschap en mystiek/spiritualiteit raken elkaar.
Categorie 12. Inzicht in het Zijn.

Of zoek in posts t/m 12-12-2018 op:
prézijnsontwikkeling
belemmering zijnsontwikkeling
bevordering zijnsontwikkeling
toepassing zijnsontwikkeling'

zaterdag 15 november 2014

Basisschool De Tweemaster te Naarden: Ben je boos? Praat erover in de klas

Voorbeeld van bevordering zijnsontwikkeling


In basisschool De Tweemaster te Naarden worden de leerlingen geholpen zich bewust te worden van hun gevoelens en wat die met ze doen. Daaruit blijkt dat ze beter presteren, minder pesten en beter kunnen samenwerken. Dat is logisch, want het is het begin van zijnsontwikkeling.
In het artikel 'Een kind heeft vage angstgevoelens. Hoe stel je hem gerust' wordt duidelijk dat gevoelens wel en niet serieus worden genomen en daardoor niet echt met zijnsontwikkeling wordt begonnen. Gevoelens worden namelijk wel serieus genomen, maar moeten opgelost oftewel bestreden worden. Er moet iets gebeuren waardoor de gevoelens verdwijnen. Dat is geen zijnsontwikkeling, omdat dat gaat over de onvoorwaardelijke acceptatie van gevoelens. Het is inherent aan de (pedagogisch) wetenschappelijke benadering, die nog de gevangene is van het ego-eigen maakbaarheididee, gevoelens te vermijden en te bestrijden en daardoor zijnsontwikkeling te belemmeren.
Bron: Trouw, De Verdieping, 5 november 2014
Auteur: Peggy van der Lee
Vraag het artikel, genaamd 'Ben je boos praat erover in de klas' waar ook voornoemd artikel 'Een kind heeft ....' in staat, op via information@nlbe.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten